רבים נתקלים במושג דפי נחיתה, אולם בפועל לא מבינים עד הסוף את משמעותם.
דפי נחיתה הינם דפים עצמאיים מבחינת רשת האינטרנט, וההגעה אליהם על ידי הלקוח תלויה רק במידת הנראות שלהם ובמילות המפתח אשר נבחרו.
דפים אלה יכולים לשמש למטרות שיווקיות ישירות אשר מעודדים את הלקוחות לפעול ולבחור בשירות המוצע.
התוכן המוצע ללקוחות בדפי התוכן הינו חשוב ומשמעותי לקידום הדפים במנועי החיפוש.
בדרך כלל דפי נחיתה ישמשו למבצע או שירות ספציפי, אשר מחייב את הלקוחות לבצע פעולה כלשהי.
בניגוד לאתר, דפי הנחיתה הינם ברורים, ספציפיים, קריאים ונהירים לגולש הממוצע, אשר נחשף לדפים אלה למשך מספר שניות.
יתרונותיהם הגדולים של דפי נחיתה על פני אתר עמוס וגדוש בתכנים, הוא בעובדה כי הם מעבירים ללקוח באופן ברור את סוג הפעולה אותה הוא צריך לבצע. במידה והעסק הינו קטן או בינוני, אתר אינטרנט ימסך בדרך כלל את המטרה העיקרית של השירות, על פני דפים רבים, הסברים על המוצר, הצוות ועוד.
דפי נחיתה, ממוקדים יותר ומצליחים להביא לקוחות רבים יותר!
יתרון נוסף של דפי הנחיתה על פני אתר אינטרנט הוא עלותם הנמוכה. דפי נחיתה יכולים להיות מושתלים בפייסבוק או ברשתות חברתיות אשר נגישות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. כמו כן , הם יכולים להופיע כאשר נעשית לחיצה על באנר או פרסומת הקשורה לשירות.
כתיבת התוכן לדפי הנחיתה תנסה להעלות את מודעות הגולשים לסוג השירות ונותניו, כך שבמקרה הצורך, הפנייה תהיה קלה, מהירה ופשוטה.
דף נחיתה מוצלח יהיה אותו דף אשר גרם ללקוחות רבים להתקשר לנותן השירות.
לכן, התוכן חייב להבהיר ללקוחות מה עליהם לעשות בכדי לקבל את השירות המוצע.
הצלחתם של דפי נחיתה אלו תימדד באמצעות יחס המרה.
היחס מבטא את כמות הצופים בדף הנחיתה לעומת כמות הפונים לשירות.
כך שככל שיחס ההמרה יהיה גבוה יותר, כך הוא יוכל להראות ולבטא הצלחה רבה יותר.
מעבר לתוכן המילולי אשר חייב להופיע בדף הנחיתה, יש לדאוג גם לעיצוב בולט, יצירת קשר נראית ומודגשת וקריאה לפעולה באופן הישיר והברור ביותר.
לדף הנחיתה נחשפים הלקוחות הפוטנציאליים למשך זמן קצר ביותר, כך שכל הפרטים החשובים חייבים להיות מודגשים ולמשוך את תשומת ליבם של הגולשים.
לכן, בדרך כל הדף לא יהיה ארוך מדי, ידגיש באופן ויזואלי את השירות ויפחית במלל מבלבל וחסר פשר.