כיום בעידן האינטרנט והפייסבוק, כתיבת תוכן נעשתה למקצוע של ממש, הדורש מיומנות, מקצועיות וניסיון רב.
כתיבת תוכן לאתר תיעשה בהתבסס על הפרופיל העיסקי של האתר, מטרתו (שיווקית, מקצועית ועוד), אופי העובדים בו, קהל היעד ועוד.
על כותב התוכן לאתר להתחשב בכל הגורמים הללו, בכדי שדפי האתר יוכלו להיות בהירים ומובנים לכל החפץ בכך.
כתיבת תוכן לאתר עו"ד חייב להקפיד שבעתיים על איכות החומר, אמינותו ומקצוענותו.
מכיוון שלאתר עו"ד, גולשים, בדרך כלל, לקוחות פוטנציאליים, על אתר זה להיראות ולהיכתב באופן אשר יבליט את מקצוענות העוסקים בכך, ויכוון את הגולשים ליצירת קשר ולשכירת השירותים הקיימים.
כאמור, כתיבת תוכן הינה מקצוע, אשר מאפשר ומקל על בעלי מקצוע אחרים (כדוגמת עו"ד) להמשיך ולעסוק בעבודתם, מבלי לדאוג לאתר האינטרנט של המשרד.
למרות שהאתר משמש את עורך הדין לפירסום שמו והבאת לקוחות פוטנציאלים, אין הוא יכול להתפנות גם לכתיבת תוכן מילולי לאתר.
רצוי שאת כתיבת התוכן, אשר חייב להיעשות על פי כללים מסוימים התקפים ברחבי הרשת, תעשה חברה מומחית אשר זו היא עבודתה העיקרית.
כתיבת תוכן לאתר עו"ד חייב לכלול פרטים מקצועיים על עורך הדין, כמו גם מאמרים בנושאים מקצועיים, מתחום מומחיותו של עורך הדין או המשרד בו הוא עובד.
נושאים אלה, ייכתבו, על פי רוב, על ידי בעלי מקצוע אשר למדו ומכירים את הנושא הנכתב.
הקפדה על בחירת חברת תוכן איכותית ובעלת כותבים רבים, תבטיח את אמינותו של המידע הנכתב ומקצוענותו.
כתיבת תוכן לאתר עו"ד הינה ייחודית על פי מומחיות עורכי הדין וקהל היעד אליו מכוון המשרד.
כדאי לבדוק ולהשוות בין אתרי עורכי הדין השונים כמו עורך דין לתעבורה, בכדי להבין את הסביבה התחרותית הקיימת.
עם זאת, על כל מאמר ומאמר להיות מקורי, ייחודי, ולתת לקורא ערך מוסף על הידע הקיים.
בדרך כלל, מספר דפים מתוך האתר ייחודו למתן טיפים בנושאי המומחיות, על מנת לנסות לסייע ככל האפשר ללקוחות הפוטנציאליים.
מעבר לכך, דף יצירת קשר הינו הכרחי, בכדי להזמין את הלקוחות לשכור את השירותים הקיימים.
מספר המאמרים, היקפם ונושאיהם השונים יהיו שונים בין האתרים.