עוד כשהאינטרנט היה בחיתוליו בשנות ה-90, תבע ביל גייטס את המונח המפורסם- התוכן הוא המלך. כוונתו הייתה כבר אז, שמה שיגרום לאתרי אינטרנט להצליח הוא השימוש בתוכן עדכני ומגוון על כל סוגיו. גייטס תבע את המונח עוד לפני הקמתה של גוגל, אך ככל שהשנים עוברות, ניתן לראות עד כמה הוא צדק. כניסתם של מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, למרחב האינטרנטי, העלה והכתיר את התוכן ככלי החשוב ביותר בהצלחתם של אתרים. מספיק להזכיר מקצועות חדשים שנולדו כמו כותבי תכנים, מקדמי אתרים, אנשי שיווק במדיות חברתיות ועוד, כדי להבין עד כמה התוכן משחק תפקיד בעולם האינטרנט. במשך השנים, העיסוק בתוכן הוביל להקמתן של חברות שלמות שמטרתן לספק שירותי תוכן איכותיים לאתרי אינטרנט שונים.
ניתן לחלק את מגוון השירותים המוצעים על ידי חברות התוכן לשלוש קטגוריות מרכזיות:
שירותי כתיבה שיווקית- כל אתר אינטרנט זקוק לכתיבה שיווקית גם מחוץ לאתר- קופירייטינג לעמודי נחיתה, לבאנרים, למודעות פרסום בגוגל, ניסוח ניוזלטר לגולשים, כתיבת פרופיל חברה מוצלח, ניסוח הודעות לעיתונות ועוד. כתיבת מאמרים היא התמחות נוספת בתחום התוכן. אמנם אתרי מאמרים חזקים פחות מבעבר, אך עדיין יש חשיבות רבה להפצת תכנים ברחבי הרשת שיובילו לאתר באמצעות קישור וכל בעל אתר זקוק לשירות כזה.
שירותי שיווק ברשתות החברתיות- הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק וגול פלוס, שצוברת תאוצה בשל חשיבותה לקידום אתרים בגוגל, הן טריטוריה נוספת בה אתרי אינטרנט עושים שימוש לצרכי שיווק. חברות תוכן מציעות בדרך כלל גם שירותים מיוחדים שמתאימים לרשתות החברתיות- הקמה, עיצוב ותפעול של דפי עסק בכל רשת, נהיול התוכן בדף העסק, כתיבת תוכן פרסומי להפצה ברשתות, פילוח קהלי יעד לפרסום ברשתות החברתיות ועוד.
שירותי תוכן לאתר עצמו- המקום הכי חשוב שבו צריך להשקיע בתוכן הוא כמובן באתר עצמו. בתהליך בניית אתרים חשוב לשלב את חברת התוכן על מנת להצליח לייצר תוכן איכותי ושיווקי שימשוך את עיניהם של הגולשים וגם של מנועי החיפוש כמובן. החל מתוכן בדף הבית של האתר, דרך פרופיל החברה, ניסוח השירותים המוצעים על ידי האתר וכלה באזור המאמרים או המידע המקצועי שניתן לגולשים באתר.
כתיבת תוכן לאתר אינה דבר פשוט כיוון שחשוב מאוד לייצר תוכן שיספק את הגולשים וגם יתרום לתהליך קידום האתר במנועי החיפוש. יש צורך בשימוש במילות מפתח מסוימות ושילובן בתוך הטקסטים בצורה טבעית ואמינה שלא תחשב כקידום נטו. מנועי החיפוש מעריכים תוכן איכותי ולא מאפשרים היום לכתיבה פשטנית ושטחית לקדם אתר בתוצאות החיפוש שהם מציגים לגולשים.
חברות תוכן רציניות יודעות להציע שירותים כאלו גם לאתרים קיימים, בהם יש כבר תוכן רב ויודעות לשכתב אותו בצורה שתתאים למטרות קידום האתר גם מבלי לבצע כתיבה מחודשת של דפי האתר.
לסיכום, ניתן לראות שאתר אינטרנט שרוצה להצליח היום, חייב להשתמש בשירותים של חברת תוכן מקצועית שיודעת לתת מענה איכותי לכל צרכיו. הימים שבהם בעל האתר יושב לכתוב מאמרי קידום כבר מאחורינו.